Ana içeriğe atla

Kariyer.net in "Küçük işletmelerde çalışmanın faydaları" adlı yazısı üzerine....

http://www.kariyer.net/kariyer-rehberi/kucuk-isletmelerde-calismanin-faydalari

Merhaba arkadaşlar,

Kariyer.net'te bugün karşılaştığım bir yazı üzerine kısa bir yorum yapmak istedim. Öncelikle yukarıdaki linkte kariyer.net'te yazının ta kendisine ulaşın kısaca bir göz gezdirin hatta alt kısımda bazı kullanıcıların yorumlarını okuyun ve insanları nasıl yanlış yönlendirdiklerini sizler de anlayacaksınız.

Kısa ve öz olarak bende kendi yorumumu ekledim fakat kariyer.net in yorumumu yayınlamayacağını düşündüğümden dolayı yorumumu buraya da taşımak istedim.

"Arkadaşların dile getirdiklerine aynen katılıyorum, peki diyeceksiniz ki küçük işletmelerde çalışmanın  bu kadar faydalı olduğu üzerinde neden durulmuş Çiğdem hanım tarafından ve kariyer.net neden bu yazıyı buraya kadar taşımış. 
Asıl başlık "küçük işletmelerde çalışmanın olası avantaj ve dezavantajları" olmalıydı ve bunlara da derinlemesine değinilmeliydi. Fakat sadece avantajları üzerinde durulmasının olası sebebini sizlere kısaca söyleyeyim. 
Kariyer.net gibi firmalar eleman ihtiyacı olan firmalarla işe ihtiyacı olanlar arasında köprü durumunda ama tabi ki bu işi yaparken firmalardan belirli bir ücret tahsis etmekte. Sonuçta hizmet sektörü. Kariyer.net KOBİ'lere de hizmet vermekte fakat KOBİ'ler Kariyer.net üzerinden yeterli kalitede ve sayıda başvuru alamadığında Kariyer.net ile çalışmak istemiyor. Sonuç itibariyle kariyer.net daha az para kazanıyor. Bu durumun önüne geçmenin de en kolay yolu iş başvurusu yapan kişilerin aklına fikrine girmek. Oysa ne kadar masum bir yazı öyle değil mi?? Yanlış mı anlatılanlar? Değil... Fakat bu yazıyı okuyup da KOBİ'lerin başvurularını kabul eden kişilerin sayısı yada şöyle diyelim Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin iş başvurularını değerlendiren kişi sayısı artacaktır ve KOBİ'ler memnun, Kariyer.net memnun peki Küçük işletmelerde çalışanlar memnun olabilecek mi? 
Sizlere tavsiyem, sorun soruşturun araştırın işin kaynağına ulaşarak işin "kaymağını" kimler yiyor öğrenin ve değerlendirin. Türk milletinin tek eksiği bu diye düşünüyorum. "

KOBİ: (Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler), yıllık 250 kişiden az işçi istihdam eden ve yıllık mali bilançosu 40.000.000 (kırk milyon) TL'yi aşmayan ve bu yönetmelikte mikro işletme, küçük işletme ve orta büyüklükteki işletme olarak sınıflandırılan ekonomik birim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vivense.com Hakkında bilmeniz gerekenler(Alışveriş yapmak isteyenlere uyarılar)...

Merhaba arkadaşlar, Bugün yine sizlere başıma gelen başka bir olayı anlatacağım, yazmayacağım dedim yine yazıyorum. Vivense.com dan alışveriş yapmak isteyen arkadaşlara başıma gelenleri anlatmak istedim. Öncelikle arkadaşlar vivense.com internet üzerinden her türlü mobilya alabileceğiniz bir alışveriş sitesi. Daha önceden de bu tarz sitelerden alışveriş yapmak istemiştim taa ki çocuğumuz olana kadar yapmadım. Tabi izmirde oturuyoruz inanın Karabağlar, kemeraltı vs aklınıza gelebilecek her yeri gezdik ama fiyatlar dudak uçuklatıyordu. Artık bu bahsettiğim yerlerdeki tüm firmalar uyanmış ve bildiğiniz ilk el üreticiler bile normal fiyatların 2 katı fiyaltara satıyorlar. Hatta bunların bir çoğu da kendisi üretmiyor yine bursa ve istanbul kökenli firmalardan alıyorlar bir de o firmaların broşürleri var ellerinde, dükkanlarına koymuşlar birkaç tane ürün diğerlerini de siz broşürden seçiyorsunuz getiriyorlar ama en ucuz çocuk odalarının fiyatları ve en kötü kalitede olanlar 2000 tl den

Evidea.com sitesinden alışveriş yapanların başına gelenler...

Merhaba arkadaşlar. Bu bloğu oluşturmamın sebebi Evidea.com sitesinden alışveriş yaparak inanılmaz bir şekilde dolandırılıp gece uykumun kaçması oldu. Birazdan size başıma gelen olayı en ince ayrıntısına kadar anlatacağım. Öncelikle ben internet üzerinden faal olarak alışveriş yapan biriyim. Sürekli web sitelerinden çeşitli ürünler aldım. Örneğin hepsiburada.com sitesinden 2009 dan itibaren yaklaşık 25 bin tl lik alışveriş yaptım. hatta hepsiburada.com sitesi günde 50000 den fazla ürün satabiliyor. Önceki gün 2250 tl lik bir başka ürün aldım mesela. Sadece türkiyedeki sitelerden de değil aliexpress.com sitesinden de nereden baksanız 50 çeşit ürün almışımdır tabiki gümrük ile ilgili kuralları çiğnemeden. Bu süreçte aldığım birçok ürün eksik, yanlış, hasarlı geldi vb. şekilde geldi tabi ama hem kuralları iyi bilir hemde güvenilir kişiler ile çalışırsanız ki kimin güvenilir olup olmadığını öğrenmek tam bir tecrübe işi diye düşünüyorum tüm durumların altından kalkabilirsiniz. Eşim ile

Doping ADSL(Millenicom),Türk Telekom hakkında kısa kısa....

Merhaba arkadaşlar, yine anlatacaklarım birikti. Nedir bu İnternet Servis Sağlayıcılarından çektiklerimiz öyle değil mi. Şimdi sokağa çık 2 kişiden birisi ya Türk Telekomdan yada diğer firmalardan şikayetçi. Bende bundan 7 sene önce Türk Telekomdan hizmet alıyordum. Öncelikle şu gerçeği anlatayım aslında Türkiyedeki tüm internet servis sağlayıcılar(ISS) Türk Telekom firmasından hizmet almakta. Yani altyapıyı bu firma yaptığı için tüm teknik destek hizmetlerini de bu firma vermekte. Buna göre hizmet anlaşması yapmaktadırlar ve bize de Doping ADSL yada benzeri firmalar, bu Türk Telekomdan aldıkları internet hizmetini satmaktadırlar. Olayı anlamaya burada başlarsak zaten işlerin de nasıl döndüğünü daha iyi anlarız. 7 sene önce Türk Telekomdan internet hizmeti satın aldım ve eve gelip türk telekomcu arkadaşlar ( :D ) internet bağlantısını sağladılar ve dediler ki 2 gün içerisinde internetiniz bağlanmış olacak ve hizmeti almaya başlayacaksınız. 2 gün geçti, aradım ve dedim ki internetim