Ana içeriğe atla

Homend ürünleri ve online mağazacılık hakkında.

Merhaba arkadaşlar,
Bu yazımı yazmamın sebebi Homend markasının etik olmayan online mağazacılık politikası ile ilgili.

Arkadaşlar birkaç gün önce ebebek mağazasına giderek birkaç alışveriş yapmıştım ve bana Homend ürünleri ile ilgili bir indirim kuponu verildi. Evlenmeden önce de Homend türk kahvesi cezvesi almıştık. Cezveden memnunuz sorun yok. Yüzde 50 indirimi gördüğümde bende şaşırdım hadi dedim biraz pahalıdır ürünler kendi sitesinde ama yüzde 50 indirim çok işime yarayabilir sonuçta evdeki bazı mutfak ürünleri eskimeye durmuştu ve artık alışveriş yapma zamanı yaklaşıyordu.
Bu akşam boş bir vaktimde Homend.com.tr sitesinden alışveriş yapmak için siteye girdiğimde ürünlerin fiyatları biraz yüksekmiş gibi çarptı gözüme. Hemen çaycı fiyatlarına baktım. 277 TL ki bu bir çaycı için ortalama değerlerin çok üstünde. Bakalım diğer sitelerde nasıl f,iyatlar diyerek google arama motoruna yazdım ve bir de ne göreyim fiyatların en yükseği 169 tl ki o da abartı yani. Örneğin en ideal olan sitelerden birisi Hepsiburada.com da fiyat 135 tl. Dikkat ederseniz iki katından 7 tl fazla :)))


Tabi sinirim bozuldu bu tutumlarından dolayı. Düşünsenize sokağa çıkıp bağırıyorsunuz "herşey yarı fiyatına " deyip hemde elinizdeki ürünleri 2 katı fiyata satıyorsunuz. Dayak yersiniz valla. Hemde sağlam yersiniz. Kovarlar mahalleden. Yada şöyle düşünün. Müşteri geliyor ne kadar bu diyor siz de "abla/abi 20 tl ama sana 10 olur" :))) bu da başka bir strateji :)) yersen :)) Tabi bu satış stratejisi tanıdık geliyor. Nerden baksanız çoook ama çok eski bir satış stratejisi bu tabi artık insanlar böyle durumlar konusunda uyanık olduğu için tedavülden kalkmış. Ama Homend firması demiş ki "hala bir iki avanak müşteri vardır şu %50 indirim kuponu ile kazıklıyacağımız dur onları bir bulalım."
İşte bu tavra sinir oldum. Çünkü Homend bir dünya markasıyız diye geçinen kurumsal ve etiklere uygun davranan bir firmadır tavrı sergilerken nerden geldi buraya bende anlamadım. Bende hemen web sitelerindeki online chat modülünü açtım ve beklenenleri dile getirdim. Ne yazdığımı da hemen sizlere sunayım dedim.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Homend'e hoşgeldiniz.
    • 20:59:00
      Değerli müşterimiz, yapacağınız görüşme hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amacıyla kayıt edilmektedir. Lütfen bekleyiniz.
    • 20:59:02
      GULSAH BENLI has joined the conversation.
  • GULSAH BENLI
    • 20:59:07
      Merhaba, size nasıl yardımcı olabilirim ?
  • Ben: 
    • 20:59:08
      merhaba
    • 21:00:04
      web sitenizdeki ürünlerin fiyatları aynı ürünleri satan online web mağazalarındaki fiyatların 2 katından biraz falza.
    • 21:01:00
      Yani hizmet politikanız olarak ürünleri sitenizden alacak kişileri "kazıklamak" olabilir mi?
    • 21:01:28
      böyle bir hizmet politikası ile sizleri gerekli mercilere şikayet edeceğim.
    • 21:01:50
      lütfen kısa zaman içerisinde web sitenizdeki ürün fiyatlarını normal seviyelere indiriniz.
  • GULSAH BENLI
    • 21:02:31
      Konu hakkında ürünlerimiz kendi satış fiyatları üzerinden satışa sunuluyor. Devamlı kampanyalarımız ve müşterilerimiz ile paylaştığımız indirim kodumuz bulunmaktadır. Dilerseniz alışverişlerinizde kullanacağınız %50 indirim kodu paylaşabilirim sizlerle.
  • Ben: 
    21:02:57

    • 21:06:53
      "burada ürünler yüzde 50 indirimli hemen alalım " şeklinde bir algı oluşturarak kısmi olarak dolandırıcılık yapıyorsunuz. Yoksa web sitenizdeki ürünleri indirimli olarak satmasanız veridğiniz fiyatlar dudak uçuklatıcı. Bu online mağazacılık şartlarını etik olarak çiğnemektedir. Bu durumdan gerekli mercilere yasal yollarla bildirim yapacağım. Ayrıca online mağazacılığınız hakkında forum ve blog sitelerinde gerekli eleştirileri yapacağım. Bu da sizin muhtemel insanları kandırma politikanız konusunda bir uyarı niteliği taşıyacaktır. Unutmayın müşteriyi aptal yerine koymak büyük bir suçtur ki cezasını yine müşteri sizin yarattığınız hizmet politikasından ötürü sizlere verecektir.
  • GULSAH BENLI
    • 21:08:35
      Ben şikayetlerinizi yetkili birime iletiyor olacağım Burak Bey.
  • Ben
    • 21:09:24
      Yazdığım yazılardan ötürü kaybedeceğiniz müşteri potansiyeli (ki insanlar online alışveriş sitelerinden alışveriş yapmadan önce ürünler hakkında ve markanız hakkında araştırma yaparak yorumlara bakmakta ) sizlerin yaptığı etik olmayan satış stratejisinden dolayı sizleri karınızdan zarara hatta direkt zarar yapmaya götürecektir.
    • 21:09:50
      müşteri temsilcisi olarak gerekli mercilere bu uyarıları bildiriniz. İyi çalışmalar dilerim.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Durum budur arkadaşlar. Hiç zaman kaybetmeden buraya yazma ihtiyacı duydum çünkü amacımız dürüst satıcılar kar yapsın adalet sağlansın. Özellikle de en can sıkıcı olaydır ki paranızla rezil olmak. Bu tür anlayışlar sonucunda belki değerli bir arkadaşımız kandırılacak buna engel olmalıyız diyorum. Siz siz olun nerede insanlar kandırılıyor ise yardımcı olun.  Böyle bir anlayış tüm toplumda egemen olursa unutmayın ki hepimiz kazanırız. 
Sizlerin de yorumlarını bekliyorum. Herkese iyi günler iyi çalışmalar 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Vivense.com Hakkında bilmeniz gerekenler(Alışveriş yapmak isteyenlere uyarılar)...

Merhaba arkadaşlar, Bugün yine sizlere başıma gelen başka bir olayı anlatacağım, yazmayacağım dedim yine yazıyorum. Vivense.com dan alışveriş yapmak isteyen arkadaşlara başıma gelenleri anlatmak istedim. Öncelikle arkadaşlar vivense.com internet üzerinden her türlü mobilya alabileceğiniz bir alışveriş sitesi. Daha önceden de bu tarz sitelerden alışveriş yapmak istemiştim taa ki çocuğumuz olana kadar yapmadım. Tabi izmirde oturuyoruz inanın Karabağlar, kemeraltı vs aklınıza gelebilecek her yeri gezdik ama fiyatlar dudak uçuklatıyordu. Artık bu bahsettiğim yerlerdeki tüm firmalar uyanmış ve bildiğiniz ilk el üreticiler bile normal fiyatların 2 katı fiyaltara satıyorlar. Hatta bunların bir çoğu da kendisi üretmiyor yine bursa ve istanbul kökenli firmalardan alıyorlar bir de o firmaların broşürleri var ellerinde, dükkanlarına koymuşlar birkaç tane ürün diğerlerini de siz broşürden seçiyorsunuz getiriyorlar ama en ucuz çocuk odalarının fiyatları ve en kötü kalitede olanlar 2000 tl den

Evidea.com sitesinden alışveriş yapanların başına gelenler...

Merhaba arkadaşlar. Bu bloğu oluşturmamın sebebi Evidea.com sitesinden alışveriş yaparak inanılmaz bir şekilde dolandırılıp gece uykumun kaçması oldu. Birazdan size başıma gelen olayı en ince ayrıntısına kadar anlatacağım. Öncelikle ben internet üzerinden faal olarak alışveriş yapan biriyim. Sürekli web sitelerinden çeşitli ürünler aldım. Örneğin hepsiburada.com sitesinden 2009 dan itibaren yaklaşık 25 bin tl lik alışveriş yaptım. hatta hepsiburada.com sitesi günde 50000 den fazla ürün satabiliyor. Önceki gün 2250 tl lik bir başka ürün aldım mesela. Sadece türkiyedeki sitelerden de değil aliexpress.com sitesinden de nereden baksanız 50 çeşit ürün almışımdır tabiki gümrük ile ilgili kuralları çiğnemeden. Bu süreçte aldığım birçok ürün eksik, yanlış, hasarlı geldi vb. şekilde geldi tabi ama hem kuralları iyi bilir hemde güvenilir kişiler ile çalışırsanız ki kimin güvenilir olup olmadığını öğrenmek tam bir tecrübe işi diye düşünüyorum tüm durumların altından kalkabilirsiniz. Eşim ile

Doping ADSL(Millenicom),Türk Telekom hakkında kısa kısa....

Merhaba arkadaşlar, yine anlatacaklarım birikti. Nedir bu İnternet Servis Sağlayıcılarından çektiklerimiz öyle değil mi. Şimdi sokağa çık 2 kişiden birisi ya Türk Telekomdan yada diğer firmalardan şikayetçi. Bende bundan 7 sene önce Türk Telekomdan hizmet alıyordum. Öncelikle şu gerçeği anlatayım aslında Türkiyedeki tüm internet servis sağlayıcılar(ISS) Türk Telekom firmasından hizmet almakta. Yani altyapıyı bu firma yaptığı için tüm teknik destek hizmetlerini de bu firma vermekte. Buna göre hizmet anlaşması yapmaktadırlar ve bize de Doping ADSL yada benzeri firmalar, bu Türk Telekomdan aldıkları internet hizmetini satmaktadırlar. Olayı anlamaya burada başlarsak zaten işlerin de nasıl döndüğünü daha iyi anlarız. 7 sene önce Türk Telekomdan internet hizmeti satın aldım ve eve gelip türk telekomcu arkadaşlar ( :D ) internet bağlantısını sağladılar ve dediler ki 2 gün içerisinde internetiniz bağlanmış olacak ve hizmeti almaya başlayacaksınız. 2 gün geçti, aradım ve dedim ki internetim