Merhaba tekrardan, bu yazının bloğumun incisi olacağına dair şüphem yok. Daha önceden henüz yeni kurulmuş yada müşteri potansiyeli düşük olan firmaların yaptığı bazı hatalardan bahsetmiştim ama bu gün bu iki firma hakkında da söyleyeceğim çok söz var.
Aslında burada yazdıklarım yüzünden bu firmalardan alışveriş yapmayan arkadaşlar olacak olsa da bu firmaları çok etkilemeyecek fakat zaten amacımız bizlerin internet alışverişlerinden zarar görmemesi ve tabiri caiz ise kazık yememelerini sağlamaktı. Gel gelelim yine başıma gelenlere....
Bu ay hepsiburada.com adlı alışveriş sitesinden INCA marka bir ADSL modem aldım, yaklaşık fiyatı 90 tl idi. 2 gün sonra modem elime geçti bende heyecanla modemin kutusunu açtım neler göndermişler baktım ki standart beklenen adsl modem ve kabloları, kullanıcı klavuzu, modem kurulum CD si gelmiş. Modemi prize taktım düğmesini açtık fakat tık yok. Güç gelmiyor. Hafif terletse de bu beni diğer bir prizde de denedim. Maalesef modem çalışmıyordu.
Zaten öncelikle dikkat etmemiz gereken şey hani marketlerden alışveriş yaparken turşu kavanozlarının kapaklarında alınan bir önlem vardı ya bizim daha önceden bu turşunun kapağını açan kimsenin olmadığına dair işte öyle olması gerekiyordu modemin konulduğu kutunun. Yani biz buna KAPALI KUTU diyoruz. İşte öyle gelmemişti zaten modem.
Hemen hepsiburadayı aradım tabi öncesinde kutuyu toparladım ve iade etmek için müşteri temsilcisi ile görüştüm. Dedim ki aldığım bu ürün bozuk geldi bende iade etmek istiyorum. --Müşteri temsilcileri ile ilgili daha sonradan birşeyler yazacağım ama bu konu altında değil--, bana dedi ki beyefendi sizin öncelikle kutunun arkasında bulunan modemi aldığınız markayı arayıp onlara sorunu iletmeniz gerekiyor. Dedim ne zamandır bu konu ile ilgili kanun değişti de ben aldığım ürün bozuk geldiğinde iade etmek yerine teknik servise göndermem gerektiğini söylüyorsunuz.??? Cevap yok. Beyefendi şöyle böyle derken tamam dedi hemen iade alalım. Diyorum ki yahu modem bozuk gelmiş ben mi tamir edeyim. Deli ettiler beni yine baya bir söylendim. Ama sonra paşa paşa iade almak zorunda kaldılar.
İşte burada Hepsiburada.com ile ilgili söylenecek sözler başlıyor. Şimdi müşteri temsilcisi kendi kafasına göre böyle bir söylemde bulunamayacağına göre onlara verilen eğitimde ürünü müşteriye kabul ettirmeye çalışmak gibi bir çaba olduğunu farkediyorsunuz. Diyoruz ki en güvenilir firmalardan birisi Hepsiburada ama görüyorsunuz ki amaçları yine aynı. Artık nasıl isimlendirirsiniz bilmem ama ben diyorum ki buna saman altından su yürütmek, dolandırmak, kandırmak vs vs.... Şimdi tabi iade kabul edildi ama bende güven kalmadı, neden diceksiniz, ya modemi gönderen firma bir de kalkıp da ürünü müşteri bozdu vs vs derse işler nasıl çetrefilli olur bilmem artık diye düşünmeye başladım. Neyse parayı da 3 gün sonra iade ettiler.
Hazır Hepsiburada.com un müşteri temsilcisinden bahsetmişken devam edelim. Başka bir alışverişim de buna benzer müşteri temsilcilerinin sanki Hepsiburada.com çalışanı değillermiş de firmanın hisselerinden satın almış cimri patronlardan birisiymiş edasıyla bana hepsiburada.com u savunarak suç benimmiş gibi üzerime gelen tipleri de mevcut. O gün ayrı bir sinirlendim dedim ki siz benim müşteri temsilcim yani benim adıma firmaya karşı bir temsilci değilmisiniz? siz benim tarafımda olmanız gerekmiyor mu benim isteklerimi yerine getirmeniz gerekmiyor mu, firma size bunun için para vermiyor mu? gibi sorular sordum. E tabiki sustu. Maalesef bizim bu arkadaşların bazı konularda bilinçlerini yerine getirmemiz gerekiyor. Telefonda enseye tokat vuramıyoruz ama bizlerin hakkımızı bildiği sürece bilinçli olduğu sürece bu arkadaşları da bir şekilde uyarmamız gerekiyor.
Hepsiburada.com'un bir diğer can alıcı özelliği ise sizler de biliyorsunuz ki aldığınız ürünlere yapılan yorumların ne kadar kurallara uygun olsa da (hakaret, küfür, aşağılama, karşılaştırma, yanlış beyan vs... içermemeli) bir türlü yayınlanmaması durumu. Zaten bu yüzden blog yazıyorum ya. Türkiyede özgür olamasak da burada yeteri kadar özgürüz öyle değil mi... Bir bakıyorum ürünün altında 130 yorum var yahu diyorum kimse bu ürünün şurasına burasına dikkat etmemiş mi? hahaha : ))) komik tabi ki. Ama artık bende uyandım şu şekilde yapıyorum.
En az 3 yıldız veriyorum ürüne(hakkı 1 yıldız hatta hakkı yıldız bile değil gezegen), sonra ürünün altından girip üstünden çıkıyorum, sonra da hepsiburada.com a teşekkür ederim çok çalışıyor bu firma diyorum :)))) Yayınlıyorlar. Belki yorumu okuyan arkadaşlar CTRL+F yapıp "Hepsiburada.com a teşekkürler" yazısını CTRL+V yapıyorlardır. Varsa onayla butonu falan koymuşlardır. hehehehe :))
Aslında burada yazdıklarım yüzünden bu firmalardan alışveriş yapmayan arkadaşlar olacak olsa da bu firmaları çok etkilemeyecek fakat zaten amacımız bizlerin internet alışverişlerinden zarar görmemesi ve tabiri caiz ise kazık yememelerini sağlamaktı. Gel gelelim yine başıma gelenlere....
Bu ay hepsiburada.com adlı alışveriş sitesinden INCA marka bir ADSL modem aldım, yaklaşık fiyatı 90 tl idi. 2 gün sonra modem elime geçti bende heyecanla modemin kutusunu açtım neler göndermişler baktım ki standart beklenen adsl modem ve kabloları, kullanıcı klavuzu, modem kurulum CD si gelmiş. Modemi prize taktım düğmesini açtık fakat tık yok. Güç gelmiyor. Hafif terletse de bu beni diğer bir prizde de denedim. Maalesef modem çalışmıyordu.
Zaten öncelikle dikkat etmemiz gereken şey hani marketlerden alışveriş yaparken turşu kavanozlarının kapaklarında alınan bir önlem vardı ya bizim daha önceden bu turşunun kapağını açan kimsenin olmadığına dair işte öyle olması gerekiyordu modemin konulduğu kutunun. Yani biz buna KAPALI KUTU diyoruz. İşte öyle gelmemişti zaten modem.
Hemen hepsiburadayı aradım tabi öncesinde kutuyu toparladım ve iade etmek için müşteri temsilcisi ile görüştüm. Dedim ki aldığım bu ürün bozuk geldi bende iade etmek istiyorum. --Müşteri temsilcileri ile ilgili daha sonradan birşeyler yazacağım ama bu konu altında değil--, bana dedi ki beyefendi sizin öncelikle kutunun arkasında bulunan modemi aldığınız markayı arayıp onlara sorunu iletmeniz gerekiyor. Dedim ne zamandır bu konu ile ilgili kanun değişti de ben aldığım ürün bozuk geldiğinde iade etmek yerine teknik servise göndermem gerektiğini söylüyorsunuz.??? Cevap yok. Beyefendi şöyle böyle derken tamam dedi hemen iade alalım. Diyorum ki yahu modem bozuk gelmiş ben mi tamir edeyim. Deli ettiler beni yine baya bir söylendim. Ama sonra paşa paşa iade almak zorunda kaldılar.
İşte burada Hepsiburada.com ile ilgili söylenecek sözler başlıyor. Şimdi müşteri temsilcisi kendi kafasına göre böyle bir söylemde bulunamayacağına göre onlara verilen eğitimde ürünü müşteriye kabul ettirmeye çalışmak gibi bir çaba olduğunu farkediyorsunuz. Diyoruz ki en güvenilir firmalardan birisi Hepsiburada ama görüyorsunuz ki amaçları yine aynı. Artık nasıl isimlendirirsiniz bilmem ama ben diyorum ki buna saman altından su yürütmek, dolandırmak, kandırmak vs vs.... Şimdi tabi iade kabul edildi ama bende güven kalmadı, neden diceksiniz, ya modemi gönderen firma bir de kalkıp da ürünü müşteri bozdu vs vs derse işler nasıl çetrefilli olur bilmem artık diye düşünmeye başladım. Neyse parayı da 3 gün sonra iade ettiler.
Hazır Hepsiburada.com un müşteri temsilcisinden bahsetmişken devam edelim. Başka bir alışverişim de buna benzer müşteri temsilcilerinin sanki Hepsiburada.com çalışanı değillermiş de firmanın hisselerinden satın almış cimri patronlardan birisiymiş edasıyla bana hepsiburada.com u savunarak suç benimmiş gibi üzerime gelen tipleri de mevcut. O gün ayrı bir sinirlendim dedim ki siz benim müşteri temsilcim yani benim adıma firmaya karşı bir temsilci değilmisiniz? siz benim tarafımda olmanız gerekmiyor mu benim isteklerimi yerine getirmeniz gerekmiyor mu, firma size bunun için para vermiyor mu? gibi sorular sordum. E tabiki sustu. Maalesef bizim bu arkadaşların bazı konularda bilinçlerini yerine getirmemiz gerekiyor. Telefonda enseye tokat vuramıyoruz ama bizlerin hakkımızı bildiği sürece bilinçli olduğu sürece bu arkadaşları da bir şekilde uyarmamız gerekiyor.
Hepsiburada.com'un bir diğer can alıcı özelliği ise sizler de biliyorsunuz ki aldığınız ürünlere yapılan yorumların ne kadar kurallara uygun olsa da (hakaret, küfür, aşağılama, karşılaştırma, yanlış beyan vs... içermemeli) bir türlü yayınlanmaması durumu. Zaten bu yüzden blog yazıyorum ya. Türkiyede özgür olamasak da burada yeteri kadar özgürüz öyle değil mi... Bir bakıyorum ürünün altında 130 yorum var yahu diyorum kimse bu ürünün şurasına burasına dikkat etmemiş mi? hahaha : ))) komik tabi ki. Ama artık bende uyandım şu şekilde yapıyorum.
En az 3 yıldız veriyorum ürüne(hakkı 1 yıldız hatta hakkı yıldız bile değil gezegen), sonra ürünün altından girip üstünden çıkıyorum, sonra da hepsiburada.com a teşekkür ederim çok çalışıyor bu firma diyorum :)))) Yayınlıyorlar. Belki yorumu okuyan arkadaşlar CTRL+F yapıp "Hepsiburada.com a teşekkürler" yazısını CTRL+V yapıyorlardır. Varsa onayla butonu falan koymuşlardır. hehehehe :))
Arkadaşlar burada anlattıklarımın tek bir amacı var dikkat ederseniz. Lütfen internet üzerinden alışverişlerde dikkat edelim, kanunları kuralları bilelim çünkü tek muhattabımız yine internet üzerindeki uzaktaki bu kişiler. Yani aslında yakında da olsalardı biz alışveriş yaparken benim de sizlere bahsettiğim bu taktikleri önerileri mutlaka dikkate alın. Herkes para derdinde özellikle de bu insanlar bizlerden daha çok dertliler bu konuda. Kuruşu bile hesaplarlar bunlar....
Yorumlar
Yorum Gönder